RSS

Quantum of Solace review

26 Dec

Tim heeft zelf al Quantum Of Solace gerievewed dus wrm zou ik(Cesar) er nog een schrijven maar jullie begrijpen het niet.Ik ben iemand met een idee een idee wat ik graag precies zoals het voelt wil hebben.Niks erom heen draaien maar anarchisme en keihard van je afslaan.Daarom maak ik nog een Quantum Of solace review! *lees heel erg snel verder want je zou het jezelf niet kunnen vergeven zoiets geniaals niet te lezen !*

Stel je voor je word van je hogere school afgetrapt,dat je erachter komt dat je alcoholice vader is opgepakt voor kindermishandeling,Je je levensverzekering bent verloren aan stichting KiKa.En dat dat allemaal gebeurt terwijl je op een spaceschuttel bent genaamt “Challenger”.Dan word je wakker en het was allemaal een slechte droom.Maar vervolgens kom je erachter dat je aan het werken bent zonder kleren aan.Je werkt bij de nasa en je spaceshuttle heet : “Challenger”.Dat was ongeveer deze James Bond Film.Alles aan die film maakt me boos.Behalbve de lesbische vinger scene,die was ook kut..Omdat ie er niet inzat.Dit is ongeveer het idee :

quantum12212

Bolivië. Dat is wat in nieuwe Bond movie van James op het spel staat.Niet het volledige land, enkel de openbare voorziningen. En niet alle openbare voorziningen, enkel 60% van het water… Ja, als een bepaalde kwade schurk zijn ideeën krijgt, zal 60% van het water in Bolivië meer kosten.Alleen James Bond -de geheime agent die in een plot faalde om londen opteblazen met raketten – kan het water voor de bolivianen veroorloofbaarder maken.Dit is toch wel de meest stupide bond film n jaren.Ik weet niet wat die hollywood gasten heben met het maken van realistische bad-guys.Weet je wat een ander woord is voor realistisch ? Saai ! Alsik realisme wilde zou ik wel naar de mexicaanse snackbar op de hoek lopen.En mischien ertussen in stoppen om een maandblad te kopen.Gewoon omdat het niemand ene reet kan schelen.En dat is wat quantum of solace is : mij op straat die een magazine koopt onderweg naar een mexicaans restaurant.Ik kijk geen films voor realisme ,en als ik zou kijekn zou i kijken naar een film gemaakt door een of andere halve gare die denk dat ‘realisme’ het best kan worden weer gegeven door 219 special effectsWat me brengt op een groter probleem :

Marc Forster is een idioot !

als marc forester een x-men was zou zijn speciale kracht zijn : het verpesten van merken.Het verschil tussen een oscar winnende regiseur en iemand met een opleiding film produceren in delft : blijkbaar niets.Want marc  forster douwt zijn film gwn vol met van die typische high-school gimmicks.Er was een scène in de film die in Siena is opgenomen waar Forster met  de voorwaarden akkoord ging die hem van het gebruiken van helikopterschoten of het tonen van enig geweld tegen -“dieren en of mensen”-verboden.Daarom werd een geweer schot afgevuurd in een publiek van duizenden mensen,en jij ziet er niemand gewond raken.Ik zei jij en niet ik wetje waarom ? ik stelde me voor dat die kogel iedere persoon in dat stadium opblies.Beginend met oma’s irritante exen en mijn vriendin.En dan wanneer de laatste persoon dood is veranderd de kogel in een lekkere chick.Die oraal de liefde wil bedrijven met mij en dan veranderd me pik in  een shotgun en knal zo door der hoofd ! Sorry hete chick.

En voor de film-school gimmicks,Forster stopte zijn film vol met symbolisme.Er is een scene waar een of andere chick word onverklaarbaar verdronken in olie.Het is een symbolische weergave van die scene in die kutfilm “Goldfinger”.En ook zo’n scene in een operahuis waar een symbolische verwijzing word gedaan naar een andere kutfilm : “The Man Who Knew To much”.En een vliegtuig vlucht die symbolisch verwijst naar weer zo’n kutfilm “North By Northwest”.Toen maakte forster weer bij elke vecht scene een zware vergelijking nar de 4 elementen water,vuur,wind,aarde HOLY SHIT WE GET IT, YOU LIKE TO USE SYMBOLISM IN YOUR MOVIES Ö.symbolism1

Veel mensen vinden dat regiseurs enorm slim zijn als se symbolisme in hun films verwerken.Alsof op een of andere manier het viseeul te verwerken nut heeft waarom niet gwn in de vorm van een dialoog verwerken ? Maar niemand vraagt ooit : Waarom ? Waarom denken vage dementen film regiseurs dat het verwerken van symbolisme in je film de heilige graal is ? En ja, ik weet dat forster probeert te zeggen dat olie belangrijker is dan goud (is het niet!)  En zelfs als het zo zou zijn , dese film gaat over water !.En alleen bond-nerds kan het schelen of een chick nou word verwezen naar een oduere chick in een andere film of niet.Als je het symbolisme uit de film zou halen zou dat enig verschil maken ?!Dat is een retorische vraag, en het antwoord is mijn vuist. Niemand geeft om klote gimmics.Focus je bijvoorbeeld meer op het zorgen dat de film niet kut wordt,EIKELS!

Marc Forster: part-time director, full-time idiot.

Personages uit verre landen spreken meestal engels met een raar accent inplaats van hun eigen taal.Puur omdat ondertiteling bij een publiek nogal kut valt.Het is geen groot probleem want er is een soort van overeenkomst tussen een film maker en het publiek : “Wij van het publiek willen geen ondertiteling en in ruil daarvoor zullen we niks zeggen over het feit dat u de cultuur en samenleving in dit land verpest.”

Nou Marc Forster heeft het onmogelijke gedaan hij heeft een anoloog gevonden voor visueel engels met een accent.Elke keer als de locatie veranderd in de film,komt de naam van het land op het scherm,maar niet met een normaal lettertype neeeeuuuhj met een lettertype wat bij het land zou passen.Dus als ze in rusland zijn gebruiken ze een lettertype dat rusisch lijkt maar wel in het engels.Het is niet alleen onnodig en vervelend maar marc toont maar weer  hoeveel begrip hij voor het publiek heeft.Hey marc weetje wrm wij geen lettertype’s hoieven die bij het land passen ? Omdat het grappige is dat de letters bij elkaar al de naam van het land vormen !Dat, en de duidelijke verandering in landschap.Serieus windows movie maker shit !Zelfs me moeder die sletterig als ze is geen ene reet van film maken weet snapt dat het gebruiken van verschillende lettertype’s haar een mogool maakt.

Hey, guess who’s still an idiot? Marc Forster.

Het besluit om deze film in Bolivië te plaatsen was in verwarring brengend, extra_stupid4omdat gebaseerd op mijn kennis van de geopolitieke invloed van Latijns-Amerikaanse landen, ik het volgende intrepreteer : Bolivië is niet van belang. In feite, was geen van de scènes in de film zelfs opgenomen in Bolivië (Chili did the trick voor onze Marc).Wat dit plot indistruiel sterk maakt is dat het gebaseerd is op een waargebeurt verhaal,ze zijn het alleen vergeten te vertellen.Hoe noem je het als je een verhaal gebruikt zonder te vragen ? Stelen ! Maar eerlijk ze hebben het echte verhaal gestolen om het nog stommer te maken !

In 1999, ondertekende het bedrijf Bechtel een contract met de president van Bolivië om de watervoorziening in de derde-grootste stad te privatiseren, en verdrievoudigd de watertarieven omhoog te duwen (bronnieuw venster). Ja, juist, ze verdrievoudigden de tarieven in het echt… zo wanneer de slechte kerel in James Bond dreigt om de tarieven te verdubbelen, is het alsof een producer van james bond u uitdaagt een stuk minder van een piece of shit te geven. Zij namen een nietinteressant echt verhaal en maakten het interessant op de een of andere manier minder dan echt.

En tenslotte, geen review van Quantum van Solace kan volledig zijn zonder het spreken over hoe buitengewoon stom de titel is. ik denk niet dat iedereen realiseert echt hoe letterlijk de titel moet worden genomen.en eerlijk gezegd schrijf ik dit als gebaar van liefdadigheid door mijn genialiteit met de wereld te delen,
Hier is wat elk woord van de naam betekent:

Quantum: Zelfstandig naamwoord

1. Een afzonderlijke hoeveelheid iets die aan de hoeveelheden in quantumtheorie analoog is.

Solace: Zelfstandig naamwoord

1. Het comfort dat u wanneer getroost in droefheid of ellende hebt gevoeld.

Zo vertaalt de titel letterlijk aan „James Bond: Een afzonderlijke gevoelde hoeveelheid comfort wanneer getroost tijdens een tijd van droefheid. „In de definitieve scène van movie, doodt James Bond definitief één of andere dude die hij voor wraak achtervolgde, Onze bond Daniel Craig (James BLond)weet dit leuk te verfraaien met een klein minuscuul lachje <slechte imitatie van een knap persoon>.Het is moeilijk om te beschrijven hoe onbegrijpelijk stom deze scène met was, Hier is hoe het er dan ongeveer uitzag:craig_e_newman3

Man,in dese 1505 woorden groter dan 3 letters(tel maar !) ben ik zelfs het spreken over de stomme boot scène vergeten (fundamenteel er is een lange bootscène van 2 uur waar de Bond die door 3 boten wordt achtervolgd wordt een beetje heen en weer crosst, en het eindigt wanneer de Bond enkel beslist af te slaan)  ,of hoe Bond op zn super motor over een hek heen springt slechts om naar de superschurk te luisteren. Quantum van Solace is een shitgebakje. Vermijd: shit_pastry3

Ik wil deze review meteen opdragen aan een paar personen:

#1.Mijn vriendin zonder wie ik nu niet depresief genoeg was zoveel tekst te schrijven

#2.Pino : you know what true friends are when you lose them