RSS

My Chemical Romance suckt,er is geen god en tampons met vleugeltjes.

10 Okt

Hoi ik ben 13 en kan volgens mij niet bloggen maar ga vooral doen waar ik zin in heb.. whatever.
When i was…deze woorden zijn de afgelopen uren al meerdere malen door mij hoofd heen gezongen door die kut zanger van die kut band ‘My Chemical Romance’. En godverdomme…wat is dit irritant. Het is vandaag oktober,een nieuwe maand. Helaas maken de veranderingen van hemellichamen ons weinig uit tegenwoordig.We leven heerlijk door. Als ik dit je niet had vertelt had je dan nog überhaupt gelet op deze verandering? Ik snap uiteraard dat het je niet verbaast dat onze maan de weg rond onze aarde heeft voltooid. Er was natuurlijk wel dat moment dat je dacht dat ie het niet zo halen. Maar tegen alle verwachtingen in heeft onze maan het toch gehaald. Wat fijn. Buiten is het vochtig,er staat een groepje huppelkutten te praten…ik beeld me in waar het gesprek over gaat. ‘Ik heb dus van dat maandverband gekocht met vleugels’.’Die dingen zijn kaolo irritant swa!’.Het kan natuurlijk ook gaan over de voortgangen in het onderzoek naar een middel tegen hiv. Alhoewel dat laatste mij zeer onwaarschijnlijk lijkt hou ik mij het goede maar voor.  Ik heb geleerd dat het mij niet echt veel meer kan schelen.Normaal fascineerden kleine dingen mij. Uren kijken naar een brandende kaars, hoe die dan langzaam uitging. Het is eigenlijk best mooier als je denkt aan de omvang van dingen. Ik weet nog dat ik met school een keer naar strand ging. De omvang van al dat water. De harmonie die het heeft met het zand. Oké wat een amfetamine euforie is dit nou weer..

Laatst werd ik gebeld door een of andere evangelische organisatie. Of ik me wou bekeren tot het christelijke geloof. Ik vertelde de vrouw heel netjes dat ik niet in haar doelgroep zou kunnen passen aangezien ik 13 ben. Maar ze vertelde mij dat ik de weg naar god wel zou vinden. Ik vertelde de vrouw dat ik er zeker van was dat er geen god is. Alhoewel ik geen atheïst ben die meer geloven in het feit dat er eerst niks was en dat het toen ook nog explodeerde, maar dat ik er zeker van was dat er geen god kan zijn. Ze vroeg waarom ik dit zo opstandig bemerkte en ik besloot het de arme vrouw uit te leggen : ‘Wij mensen,wij hebben ons eigen moraal besef. Dit wil zeggen dat wij onszelf hebben aangeleerd wat goed en fout is. Als klein kind word ons geleerd dat je niet aan het gordijn mag trekken. Dat stelen verboden is en doden al helemaal. Er kan dus niks boven ons zijn. Die weet wat wij goed en fout doen aangezien hij/zij nooit datzelfde moraal besef kan hebben. Dus al zou er een god zijn,dan kan het nog best eens de bedoeling zijn dat we elkaar juist moesten vermoorden of iets dergelijks.’ Aan de andere kant hoor ik tuut tuut tuut en ik merk dat de vrouw heeft opgehangen.

3 dagen geleden is mijn telefoon overleden.Ik realiseerde me dat die telefoon best een grote rol in mijn leven is gaan spelen.Het is voor een mens normaal om zich dit pas te realiseren als hij het kwijt is. Die telefoon heeft eigenlijk altijd bij gezeten bij het maken van beslissingen. Bij het voelen van geluk en tegelijkertijd bij het missen ervan. Geluk weer zo’n metafoor wat wij hebben gecreëerd om ons prettiger te voelen. Een tijdje geleden ging een meisje in discussie met mij omdat ik beweerde dat geluk bullshit was. Ze vond dit onterecht en vertelde mij dat ik een sadist was.Misschien ben ik dat ook wel. Ik vroeg haar of ze zichzelf als gelukkig beschouwde. Ze zij van wel. Ik wou weten of dat kwam door geluk. Ze antwoordde kort ‘ja’. Ze had zojuist mijn standpunt bevestigd. Ze voelt zich gelukkig en dat kwam door geluk.

Maar me telefoon dus…ik heb gemerkt dat ik niet zonder kon,dus voor mij is het nu lekker afkicken.En ik moet zeggen…dat voelt goed.Ik voel me vrij. Die inbreuk op mijn privacy is verdwenen ik kan doen wat ik wil zonder me zorgen te maken of ik word gebeld of iets dergelijks. Het bevalt verdomme zo goed dat ik nog even wacht met het kopen van een telefoon..

Dat was het voor nu,

Cesar.
BertusBeats

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op oktober 10, 2009 in Blogs

 

Geef een reactie

 
