RSS

Sneakers

12 Apr

Ik wil een paar sneakers hebben en dat is nog best een gedoetje. Dit zijn mijn overwegingen:

Augusta Cordovan sneakers.
Door het linnen op paardenleer zijn deze motherfuckers met stipt mijn favoriet. Ook vind ik de kromming echt fantastisch. Augusta dragen staat gelijk aan ambacht beminnen met je voeten. Ieder paar van deze handgemaakte sneakers is een stukje perfectie op aarde.

Diet Butcher Slim Skin Strap Sneakers 2009
Dit paar kwam in 2009 in drie kleuren uit. Aanvankelijk wil ik de grijze hebben. Later waren die nergens meer te krijgen en vond ik de bruine ook wel goed te doen… nu zijn ze allen écht nergens meer te krijgen. Als ik ze ooit vind, oh ja! Neuk ja! Dan zijn deze Japanse sneakers zeker van mij. Tot dusver vul ik eenzame avonden met zoeken op eBay en Japanse veilingsites.

Cinzia Araia Bow Sneakers
Ik ga niet voor jullie liegen: ik heb deze sneakers dus alleen nog niet in bezit, omdat ik bang ben voor de kwaliteit. Ik moet ze écht aanraken. Vooral als de zool niet duurzaam gehecht is is deze hele schoen een verspilling. Ik ken ook echt niemand die ooit een paar heeft gezien. Flink afwachten dus… op deze organisch ogende schoonheid.

Kris van Assche 2010 SS Hightops
Kris van Asche heeft met deze sneakers weer eens iets buiten proporties getrokken. Dat is interessant en het resultaat is ook zeker esthetisch kloppend, maar ik twijfel zelf over de dunne enkel in deze pasvorm. Het maakt de schoen erg casual: wat ik juist niet wil. Bij nader in zien vind ik de Kris van Assche high tops ook meer een goed opgemaakt meisje met een interessante jurk. Ik wil een sneaker die er uit ziet als een slonzige straathoer in een kapotte jurk met veel geld.

Giorgio Brato High Top Cowhide Sneakers
Het goedkopere alternatief op de Augusta’s. Minder ‘out there’ maar wel een stuk slonziger en viezer, wat ik best mag. Nu zien ze er niet zo authentiek uit als de Augusta’s van bovenaan, maar voor 1/9e van de prijs mag ik misschien maar niet klagen. Ik zou ze vaak dragen. En dat is an sich al een goede eigenschap voor een schoen die ik nog nooit heb aangeraakt. Jammer is wel dat ze van koeienhuid zijn: een textuur die niet bepaald opvalt voor het soort sneakers dat ze zijn.

Conclusie
Ik ga er meteen eerlijk over zijn: ik weet het niet.
Gelukkig kan ik de tijd nemen met deze aankoop, maar ik ben er zeker nog niet uit.
Niet eens een beetje.
Fuck me.
Forever.

 
2 reacties

Geplaatst door op april 12, 2012 in Blogs, Fashion

 

Tags: , , , , , , , , , , ,

2 Reacties op “Sneakers

  1. Maritsa

    april 23, 2012 at 15:46

    De ‘Fuck me. Forever.’ deed ’t m, maar de 1e en 3e zwarte zijn mooooi.

     
  2. Koen

    juli 3, 2012 at 21:59

    Pfff briljante sneakers.

     

Geef een reactie

 
